23. května 2025 v Brně proběhlo národní závěrečné oponentní řízení projektu AI4CSM, jemuž předsedal zástupce národního poskytovatele (MŠMT). Paralelně proběhlo i oponentní řízení českého partnera VUT.
Projekt AI4CSM (Automobilová inteligence pro propojenou sdílenou mobilitu) se soustředil na vývoj pokročilých elektronických komponent, systémů a architektury pro masově vyráběná vozidla nové generace ECAS. Zkratka ECAS vyjadřuje klíčové vlastnosti těchto vozidel – elektrická (Electric), propojená (Connected), autonomní (Autonomous) a sdílená (Shared). Cílem projektu je urychlit digitální transformaci v automobilovém průmyslu tak, aby podporovala moderní trendy v mobilitě a přispěla k přechodu na udržitelnou zelenou a digitální ekonomiku. Vozidla ECAS, která integrují inteligentní funkce a modulární systémy, hrají zásadní roli v naplňování principů European Green Deal.
Oponentní rada jednohlasně ocenila výsledky i přínosy obou českých partnerů a ohodnotila jejich práci stupněm V– vynikajících výsledků mezinárodního významu.
Projekt byl spolufinancován formou PPP ze zdrojů Evropské komise, MŠMT a vlastního spolufinancování účastníků.
IMA obhájila na závěrečném oponentním řízení v Praze svou účast na evropském projektu StorAIge – Embedded storage elements on next MCU generation ready for AI on the edge.
Oponentní rada ocenila výsledky obou českých partnerů projektu stupněm V – vynikajících výsledků mezinárodního významu.
Projekt byl spolufinancován formou PPP ze zdrojů Evropské komise, MŠMT a vlastního spolufinancování účastníků.
Závěrečné hodnocení projektu TRANSFORM se konalo 11. a 12. prosince 2024 ve firmě Bosch v Renningenu a Schwieberdingenu a znamenalo vrchol společného úsilí.
Následně se 27. března 2025 v sídle IMA v Praze konalo národní závěrečné oponentní řízení pod vedením MŠMT. V hodnocení výsledků Oponentní radou IMA uspěla.
Nechte si posílat novinky na e-mail o tom, co nového se děje v IMA a v oboru.
Design Jakub Carda / Development Digital Depo